pátek 31. října 2014

Zdivočelá polykultura

Zahrada je každý týden je jiná.
Vzhledem k naší stavbě, je už od srpna skoro neudržovaná, ale pořád plodí.
Nové rostliny, nové chutě.
Během chvíle jsme si na méně tradiční zeleninu zvykli, jako by byla v našem jídelníčku odedávna.
Slunečnice vyrostly přes dva metry, teď se o to snaží vykvétající mangold, můj osobní objev roku. Rukola= závislost. Domácí salátové okurky, božské. Hokaido je stálice už od předloňska, na všechny způsoby. Nakažlivě optimistická zelenina :).
Příští rok nasadím dvakrát tolik.
Ještě mě čeká kulinářský pokus se špagetovou dýní, těším se.
Lichořeřišnici spásám co jdu kolem. Tinktura z lichořeřišnice nám pomůže zvládat zimní rýmky. Mám zatím problém z čínskou hořčicí, příjde mi hořká a nějak moc řepkovitá :), ale asi jsem ji nechala přerůst. Semínka mám tak ji dám ještě šanci.
Taky už vím, že polykultura je bezva, ale pórky mezi mrkev dávat nebudu :). Není to moc praktické, vyryjete mrkev i s nedorostlým pórkem.
Brambory byly minulý rok v seně vynikající, veselé pěstování a bohatá sklizeň.
Letos jsem s nimi v podstatě nakrmila slimáky. Mňo... příští rok půjdou do země :).
Jinak se mi ta divočina osvědčuje.

Hlavní je, že nám před zimou vyrostl komín. :)

Apropó jaká je vaše nejoblíbenější úprava mangoldu? Ať si rozšířím kulinářské obzory.

Krásný víkend... L




Levandule ze semínka


Okno ateliéru

Kousek od domu... cyklo výlet

No a to je naše odrostlé kotě... Suria Maria, báječná kočka.

Žádné komentáře:

Okomentovat